onsdag 29 december 2010

Loppa, Existens och Pilsner

Jahaja... Rejält mätt och efter att ha utfört diverse uppdrag efter loppans anvisningar är det läge för en avrundning i soffan. Gött!

Under en kort sekund idag kopplade jag på hjärnan och tänkte lite... Det tankarna for runt var den enkla frågan hur jorden och allt liv skapades.
Självklart finns det olika idéer och lika självklart kan var och en argumentera för "sin sak". Min åsikt är väl att det är inte helt okomplicerat det hela... Visst känns vetenskapen och Den Stora Smällen som en bekväm tanke men att allt har formats och oformats för att livet för djur, natur och människor ska fungera är lite för bra för att kunna läggas på slumpens konto enligt mig.
Vore ju ganska intressant att veta hur fortplantningsprocessen kom igång om allt är slumpen...
Två personer av skilda kön möts, sträcker fram handen för att hälsa...
- Öööh, Ugghhh! Jag heter Uglar, oj hoppsan jag snubbla, oj nu fastna jag visst, hmmm...

Aja, såna djupa tankar läggs nu undan och jag ska rädda en pilsner från kylan i det vita skåpet i köket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar