tisdag 14 december 2010

(Icke-)stjärnor på is...

Jaha, släpade in min trinda lekamen till chokladasken i stan för att se "mitt lag" Modo lira hockey. Tyvärr hade både Modo och deras motståndare redan siktat in sig på julbord och skönt häng i tv-soffan framför Kalle Anka. Helt klart den sämsta hockeymatch jag sett som räddades av några fina indviduella prestationer av hemmalagets poängproducenter.

Det snackades en del där på plats och rapporteras även i media om slagsmål i slutet. Kan väl bara konstatera att grabbsen från NHL skulle ha svårt att förstå vad som menades om de fick kolla på det hela. Först en kille som klipper till och sedan böjer sig framåt så bara rygg och nacke finns att slå på... förvisso smart för att slippa få stryk men slagsmål?? Njae va? Sen en "polis" som letar upp den minsta junioren som går att hitta och sen står dom och kramas (måttade kanske varsitt slag)... Ska inte "polisen" ta den som hoppar på lagkompisen, i detta fallet Ritchie...

Jaha, vad ska man säga om Modo då? visserligen var detta första hela matchen jag såg i år, men jag har väldigt svårt att tro att det blir nåt annat än kvalserie som gäller med tanke på den inställning som visades upp igår... Tragiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar